SIDOR

22 maj 2012

Muddjeans med retrodetaljer


Har under ett bra tag funderar på just att göra ett par muddjeans med retrodetaljer men inte riktigt tagit mig för det. Så när jag i förra veckan sprang runt på stan för att köpa ett par muddjeans till E utan att hitta några fina bestämde jag mig för att det var dags att göra slag i saken gällande min idé. Och såhär blev det, jag är riktigt nöjd. Gillar jeans skarpt på min lille kille som nu gärna utforskar världen, både inne och ute, krypandes. Detaljerna i retrotyg gör att de blir riktigt coola.

Så här fin var E i byxorna när vi hade trädgårdsfest hemma hos mina föräldrar i förra veckan. Med vit skjorta, mörkblå linneväst och rutig gubbkeps.

Mönster:
Mitt egna muddbyxmönster, omgjort för retrodetaljer. Jag använde storlek 86/92 men kortade och smalade av mönstet något.

Bäst just nu:
Att jag tog mig för att förverkliga en idé som jag gått med i huvudet i flera år.

Sämst just nu:
Att det inte finns speciellt mycket muddjeans i butikerna när man är uppe i storlek 86. Jag vill att E ska ha mudden i midjan för det blir mycket mjukare och sen blir byxorna för långa annars.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar!